معرفی محصولات فریش تم

در این وبلاگ سعی شده تا از کپی شدن محصولات حاصل از رنج و زحمت کارکنان فریش تم توسط وبسایت های غیر جلوگیری شود.

معرفی محصولات فریش تم

در این وبلاگ سعی شده تا از کپی شدن محصولات حاصل از رنج و زحمت کارکنان فریش تم توسط وبسایت های غیر جلوگیری شود.

همانگونه که اکثرا میدانید برای یک قالب خارجی سایت فریش تم آنرا به صورت دلاری خریداری کرده و زیر نظر مهندسین خود اقدام به فارسی سازی آن مینماید. و تنها راه در آمد این وبسایت همین شیوه کار است اما متاسفانه عده ای با رفتار نه چندان معقولانه و غیراخلاقی خود اقدام به فروش قالب های این وبسایت به صورت دستی و عمده و در قالب پکیج و ... به صورت غیر قانونی و قاچاق و دزدی نموده که امیدواریم به این مسئله برای همه پایان داده باشیم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 سلام دوستان عزیز

اگر صاحب یک وبسایت هستید و تولید محتوا می کنید، قطعا با زحمات نوشتن یک مطلب آشنا هستید و می دانید که کار چندان آسانی نیست. احتمالا برایتان اتفاق افتاده که ساعت ها برای نوشتن یک مطلب وقت گذاشته باشید و با شور و شوق آنرا منتشر کرده باشید. اما بعد از چند روز وقتی تعداد بازدید هایش را بررسی می کنید، می بینید که تقریبا هیچ کس آنرا نخوانده است. با نکاتی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، می توانید این مشکل را برطرف کرده و یک مطلب جذاب و خواندنی بنویسید.

کاربران کم حوصله

آمار نشان می دهد که بیش از 79 درصد کاربران اینترنت به جای این که مطالب را بخوانند، آن ها را به طور گذرا مرور می کنند.

چند دقیقه به نحوه استفاده خود از اینترنت فکر کنید. وقتی به دنبال اطلاعاتی می گردید و آنرا در صفحه ای که باز کرده اید پیدا نمی کنید، بلافاصله آنرا بسته و به صفحات دیگر می روید.

بقیه کاربران نیز مانند شما هستند. اگر یک وبسایت آن ها را به خود درگیر نکرده و جذب نکند، بلافاصله آنرا ترک خواهند کرد. پس باید راهی پیدا کنیم که کاربران را با محتوای خود درگیر کنیم.

ابتدا کوتاه و مختصر

برای این که در فضای وب محتوایی جذاب بنویسید، باید آنچه را که در کلاس ادبیات فارسی در مورد نوشتن یاد گرفته اید، فراموش کنید.

باید قبول کنید که کاربران مطالب و نوشته ها را به سرعت مرور می کنند و با دقت نمی خوانند.

اگر می خواهید یک موضوع پیچیده و گاه تخصصی را پوشش دهید، می توانید آن را به تعدادی پست کوتاه تر تبدیل کنید. این روش در بازگرداندن کاربران به وبسایت موثر است. هضم کردن مطالب برای کاربر نیز با انجام این کار راحت تر می شود.

پاراگراف های خود را با روش هرم وارونه ترکیب بندی کنید. یعنی ابتدا نتیجه نهایی را به طور خلاصه عنوان کنید، سپس در پاراگراف های بعدی شروع کنید به دادن توضیحات در مورد آن. این کار خوانندگان را در صورتی که به مطلب علاقمند باشند، بهتر جذب خواهد کرد.

بعد از این که نکات بالا را رعایت کردید، از تکنیک های زیر استفاده کرده و یک مطلب جذاب و خواندنی برای مخاطبان خود تولید کنید. تبدیل کردن یک مطلب خشک و خسته کننده به چیزی که کاربر را شیفته خود می کند، تنها چند دقیقه طول خواهد کشید.

  • بین خطوط فاصله بدهید.
    حتی محتوای پیچیده و تخصصی را نیز می توان به صورت کاربر پسند نوشت. برای این کار اولین چیزی که باید رعایت کنید، دادن فاصله بین خطوط و پاراگراف هاست. در هر پاراگراف فقط یک نکته و ایده را مطرح کنید، سپس به پاراگراف دیگر رفته و ایده بعدی را در آن عنوان کنید.
    بعضی وقت ها نیز در یک پاراگراف فقط یک جمله بنویسید.
  • محتوای خود را با عنوان های فرعی تقسیم بندی کنید.
    بهترین کار این است که ابتدا عنوان اصلی و سپس عنوان های فرعی را بنویسید، بعد شروع کنید به نوشتن توضیحات آن ها.
    یک تیتر خوب و مناسب، کلید اصلی متقاعد کردن کاربر به خواندن ادامه مطلب است. تیتر های فرعی نیز برای نگه داشتن او کاربرد دارند. به نوعی می توان گفت تیتر های فرعی همان “مینی تیتر” های داخل مقاله هستند که کاربر را متقاعد به خواندن همه نوشته ها می کنند.
    بعد از این که عنوان های فرعی را نوشتید، یک بار خود را جای خواننده گذاشته و متن را مرور کنید. ببینید آیا با خواندن فقط بخشی از نوشته، منظور کلی متن را متوجه شده و ترغیب به خواندن همه آن می شوید؟ اگر جواب مثبت است، پس کارتان را به خوبی انجام داده اید.
  • از لیست های اعداد و توپر استفاده کنید.
    1- این نوع لیست ها برای کاربر جذابیتی خاص دارند، به طوری که نمی تواند آن ها را نخواند.
    2- به راحتی قابل مرور هستند
    3- اطلاعات مهمی در اختیار کاربر می گذارند.
    -4 با دیگر قسمت های متن تفاوت دارند و می توانند زیبایی بیشتری به آن ببخشند.
  • لینک هایی مفید اضافه کنید.
    دادن لینک های داخلی به محتوای تولید شده توسط خودتان، می تواند کاربر را مدت زمان طولانی تری در وبسایت نگه دارد و همچنین با دیگر نوشته های مهم آشنا کند.
    لینک های خارجی نیز نشان دهنده این هستند که در مورد مطلبی که نوشته اید، تحقیق و حستحوی کافی را کرده اید. همچنین این ذهنیت را در خواننده ایجاد می کنند که شما یک منبع قابل اطمینان هستید.
    یک محتوای خوب از هر دو نوع لینک استفاده می کند تا برای کاربر ارزش ایجاد کند.
  • از فرمت دهی استراتژیک استفاده کنید.
    می توانید با پررنگ کردن جملاتی از متن، قسمت هایی را که فکر می کنید مهم تر هستند، متمایز کنید. در این صورت اگر کاربری در حال نگاه گذرا به متن باشد، حتما آن را خواهد خواند.
    یکی دیگر از ابزار های مناسب برای فرمت دهی استراتژیک استفاده از نقل قول هاست. مانند همین پاراگراف که از دیگر پاراگراف ها متمایز شده است و در نگاه اول به نظر می رسد که اهمیت بسیار بیشتری دارد، پس کاربر را جذب می کند.
  • از قدرت اعداد بیشترین استفاده را ببرید.
    اعداد می توانند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشند. اصلی ترین کاربرد شان نیز می تواند در تیتر ها باشد. مثلا “4 روش برای…” یا “3 نکته در مورد …” .
    در داخل متن نیز می توانید از اعداد به عنوان لیست مهم ترین نکته ها استفاده کنید. اگر توجه کنید می بینید که عنوان های فرعی همین مطلب به صورت لیست اعداد نوشته شده اند.

نکاتی که معرفی کردیم، شش مورد از اصلی ترین روش ها برای داشتن یک مطلب جذاب و خواندنی بودند. قطعا نکات دیگری نیز وجود دارند که می توان به لیست اضافه کرد. در آینده سعی خواهیم کرد این کار را انجام دهیم، پس همراه ما باشید.

منبع : فریش تم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی